23 Ocak 2021 Cumartesi

Pandeminin Etkisi ile Sahil Kasabasına Yerleşmek İsteyenlerin Sayısı Hızla Arttı.

 

Pandeminin Etkisi ile Sahil Kasabasına Yerleşmek İsteyenlerin Sayısı Hızla Arttı.


 

Pandeminin etkisiyle değişen yaşam tarzları ve izole yaşama isteği tatil bölgelerinde kalıcı nüfus patlamasına yol açtı.  Ege ve Akdeniz sahil şeridindeki gözde yazlık turizm beldeleri tüm yıl yaşamak isteyenlerle dolmaya başladı. Sonrasında’da Kıyı Şehirlerde Konut ve Arsa Fiyatları Rekor Seviyede Yükseldi!

Büyük kentlerde yıllardır 'sahil kasabası' hayali kuranlar, pandemi nin etkisiyle sahil kasabasına yerleşme projelerini  hızlandırdı. Home ofise çalışma hayatının yaygınlaşmasıyla birlikte kent merkezlerinde yaşamak zorunda kalmayan çalışanlar da soluğu sahil kasabalarında aldı. Ev fiyatları arttı, kiralar katlandı. Nüfusun artışıyla birlikte belediyelerin hizmet yükü de ağırlaştı.

Türkiye'nin gözde tatil beldeleri olan Ayvalık, Çeşme, Gümüldür, Kuşadası, Didim, Akbük, Marmaris, Bodrum, Fethiye, Antalya'da yazlık nüfusu kalıcı hale geldi. Yaz aylarının bitmesine rağmen yazlıkçılar kışlık evlerine dönmediler. Okulların uzaktan eğitim verilmesi, Bazı sektörlerin home ofise dönmesi sebebi ile büyükşehirlere dönüş yapılmadı. Yaşadığım sahil kasabası Aydın iline bağlı Didim’de kış ayları sakin geçerdi. Trafik ışıklarında 2 bilemedim 3 araç yanyana dururduk fakat bu kış neredeyse trafik sıkışacak durumuna geldi. Yaz ayları gibi park sorunu bile yaşar olduk. 

Büyükşehirlerden göç almaya başlayan Ege ve Antalya kıyı şeridine olan bu ilgi, ilçedeki kira ve arsa fiyatlarını da yükseltti. Genellikle bahçeli, müstakil ya da ikiz müstakil tipinde yazlık konutlar tercih edildi. Ayrıca üzerine bağ evi tarzında tek bir yazlık ev yapılabilecek küçük alanlı tarla ve arazilere olan talep de yüzde 100 arttı.

Pandemiyle birlikte tatil bölgeleri ve yazlıklara ilgi arttı. Bu bölgelerde konut piyasası canlandı. Didim; pandemi nedeni ile konut satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüksek oranda arttıran ilçelerin başında geliyor.

En çok tercih edilen bölgeler arasında Ege başı çekti. Özellikle Didim, Akbük ve çevresin’de yazlık konut ve villalara olan ilgiden fazlası arsa ve zeytinliklere gösterildi. Şuan için yazlık, Villa alamayanlar yatırım amacı ile bölgedeki uygun fiyatlı yatırımlık arsalara yöneldi. İstanbul, Ankara, İzmir, Manisa, Denizli gibi illerden çok ilgi görmeye başladı.

Pandemiden dolayı Didim şehir merkezinde arsa fiyatları yükseldi. Buna bağlı olarak ev, villa, yazlık fiyatları dahada yükseldi. Bu rakamlara yetişemeyen küçük yatırımcı Didim’in yeni gelişmekte olan bölgesi Akyeniköy de bulunan Yeşiltepe, Seyrantepe, Balova, Bozseki arsalarına yönelmelerine sebep oldu. Bafa gölüne 2 km mesafede olan bu imarlı arsalar, Akbük plajına 15 km. Didim Altınkum’a 22 km mesafededir.

Yeşitepe arsaları 700 m², Seyrantepe Arsaları 600 m², Zümrüttepe arsaları 400 m², Balova ve Bozseki arsaları 300 m² dir. Yeşiltepe, Seyrantepe, Zümrüttepe de elektrik ve su var. Balova ve Bozsekide bazı bölgelerinde elektrik ve su mevcut. Yolları açık.

Bu bölgeler yeni gelişmekte olduğu için yatırıma uygun ve her bütçeye göre imarlı arsalar mevcut. Bu bölge büyükkentler den kurtulmak isteyenlere bir başlangıç olabilir.

Aydın’ın sahil kasabası Didim konum olarakta çok avantaja sahiptir. Çevre sahil kasabalarına göre gayrimenkul fiyatları daha uygundur. Yaşam daha kolay ve geçim daha uygundur. Didim’de turizm dışında Zeytincilik, organik tarım, hayvancılık, Balıkcılık da yapılmaktadır. Cografi avantajada sahiptir. Kuzeyinde Kuşadası, Güneyinde Bodrum a 1 saatlik uzaklıktadır.

Ulaşım olarak  Aydın iline ve Bodrum havalimanına 1 saat, İzmir’e 2 saat  mesafede olması Didim için büyük avantajdır.

Kalabalık şehirlerden ve metropollerden doğa ile iç içe yaşaya bilmek için kıyı ve kırsal bölgelere kaçış yaşanıyor.


Didim Ünsal Gayrimenkul

www.didiminfo.com

www.didimdesatilik.com

www.didimdearsa.com

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder